About

Kim Reku Griesch

Illustrator/Tattoo Artist

 

 

 

 

I was born in Nuremberg (Germany) in 1976. I discovered my affection to fictitous heroes from endless Comics in my childhood and I devoured them enthusiastically.
My sense for drawing was roused and I exercised myself in different drawing techniques.

I learned the trade of hand lithography at the "Lithographic art institute-FX Leipold" in Zirndorf (Germany) and in 1996 finished my training as lithograph and digital media designer there as well.

After this I worked in different graphical fields and as an illustrator for various advertising agencies.

Since September 2005 I have been working as a professional tattoo artist, freelancing illustrator and artist.

 

 

                                 -----------------------------------------------------

 

Ich bin im Jahr 1976 in Nürnberg geboren. bereits in Kindesschuhen entdeckte ich meine Zuneigung zu den fiktiven Helden aus den unzähligen Comics die ich damals begeistert verschlang.
Mein zeichnerisches Gespür wurde geweckt und ich übte mich seit jeher an den unterschiedlichsten Zeichen-Techniken.

Ich lernte in der "Lithographischen Kunstanstalt - FX Leipold" in Zirndorf das Handwerk der Handlithoprahie und schloss dort meine Ausbildung als Druckvorlagenhersteller/Mediengestalter 1996 erfolgreich ab.

Danach arbeitete ich in den "unterschiedlichsten" Grafischen Bereichen und als Illustrator für diverese Werbeagenturen.

Seit Sep.2005 arbeite ich als professioneller Tätowierer, freischaffender Illustrator und Künstler.

Am 28.05.2011 wurde das Reinstich-Studio in der Bindergasse 8 im Zentrum Nürnbergs eröffnet.